Venedik Serüvenim Bölüm 1

Paylaş

Geçen hafta işim dolayısıyla gittiğim İtalya’da Aşk şehri olarak bilinen ve hakikaten aşkın en güzel yaşanılacağı şehirlerden biri olan Venedik‘te idim. Eğer Venedik’e gezi yapmak istiyor veya Venedik’i yakından tanımak istiyorsanız, bu yazımızda Venedik hakkında herşeyi bulabileceksiniz.

İstanbul aktarmalı uçağımıza bindikten sonra yaklaşık 1 saat 45 dakika sonra Venedik Marco Polo Havalimanı‘na iniş yaptık.İtalya ile Türkiye arasında tam 1 saatlik fark olduğundan dolayı saatlerimizi 1 saat geri aldık ve Venedik’in o büyüleyici atmosferini görmenin verdiği heyecan ile valizlerimizi kaptığımız gibi Venedik’e giden otobüsleri aramaya başladık. ACTV adındaki otobüs firmasının her yarım saatte bir Venedik merkez ve diğer ilçelerine giden seferleri var.10,5 Euro’ya aldığımız biletler ile Venedik merkeze yola çıktık.Yaklaşık yarım saatlik bir yolculuğun ardından Venedik merkez istasyonunda indik ve 5 dakikalık bir yürümenin ardından karşımıza eşsiz Venedik manzarası çıktı.

Meşhur Ponte köprüsü üzerine çıkarak eşsiz manzaranın tadını çıkardık.Ponte Köprüsü AŞK  köprülerinden sadece bir tanesi Venedik’te.Aşk kilitleri köprü üzerine korkuluklara kitlenerek aşklarını daha sağlam haline getiriyorlar.

Venedik kıyı şeridi tamamen tarihi binalar,kiliseler,Roma mimarisine sahip müthiş binalarla dolu.Mimarilerine hayran kalmamak elde değil.Devasa binalar ve süslemeleri ile sizleri Roma tarihine taşıyor.

İç kısımlarına girdiğiniz de ise sizler dar sokakları ile o meşhur kanalları ve kanalların üzerinde ise Venedik denince akla ilk gelen Venedik Gondolları Çifte Kumrulara romantik dakikalar yaşatıyor.Ara sokakları o kadar dar ki Venedik’in 2 kişi yanyana yürüyemez asla.Kasvetli ve bunaltıcı sokaklar.Karşınızdan biri gelmemesi için dua ediyorsunuz.

Aşk gondolları turistlerin vaz geçilmezi haline geldiğinden her köşe başında Beyaz  siyah çizgili t-şhortları ile gondolcularla karşılaşabilir,dar kanallar üzerinde birden fazla çifte kumru taşıyan gondolloarın seyirlerini seyredebilirsiniz.

Venedik’e gitmeden önce biraz araştırmıştım,ne yenir,nereler gezilir,sevdiklerime nasıl hediyeler alınır diye.Fakat hiç bu kadar pahalı olacaklarını düşünmemiştim.İtalya hakikaten pahalı bir ülke ve özellikle turistik şehirlerde bu pahalılık oranı daha da artıyor.

Venedik özellikle cam süslemeleri ve Venedik maskeleri ile meşhur.Ara sokaklarında ve Venedik çarşılarında birden fazla sadece maske satılan dükkanlarla karşılaşabilmeniz mümkün.

Bölüm 2 de sizlere Venedik’te nerde ne yenir,nerden süs eşyaları nasıl alınır hakkında sizlerle paylaşımda bulunmaya devam edeceğiz.Bizi takip etmeye devam edin.

Facebook’tan da bizleri aşağıdaki resme tıklayarak beğenip takip edebilirsiniz.

Bu yazı 265 kere okundu.
  • Site Yorum

Bir yorum bırak

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.